sábado, 6 de novembro de 2010

The Strong Word

When I said I loved you

You said love is

Such a strong word

No other has used before

When referred to you…

I noticed

Your candid eyes

Became serious

And that lovely smile

Flew away

From your face,

Leaving a shadow

That did not fit you well.

I told you not to be frightened

By what you felt

In your heart

And soul

Because I was not

Afraid at all.

I told you I could not miss

Any opportunities

In life

For fear of saying

What I felt

To the special ones

I cared for.

I did not ask you

To love me in return

Because it was not fair

To ask such a thing

From a unique friend

Like you.

I love you

For what you are,

Essentially,

But mostly

-And more importantly-

For what I turn out

To be

When I am with you.

5 comentários:

  1. I did not ask you to love me in return.

    Eu acredito no amor como uma doação, não como uma cobrança. Entretanto atualmente o amor é só mais um contrato, um negócio.

    É muito gostoso quando encontramos, mesmo em palavras, resquícios de que este tipo de amor ainda existe no mundo.

    ResponderEliminar
  2. É, Rainier... O que eu acho importante é sentir-me especial por amar. Nem tudo é como a gente quer que seja, por isso, amar é, realmente, uma maravilha, que nos traz maravilhas à alma...

    ResponderEliminar
  3. Amar faz bem, mesmo q não recebido em troca, só sentirmos o carinho por outra pessoa é muito bom, um sentimento incomparável.

    ResponderEliminar
  4. É o que nos distingue uns dos outros... a capacidade de AMAR (assim mesmo, com letra maiúscula!!!)...

    ResponderEliminar